Bu yaz boyunca Britanya’da Covid-19 pandemisi ve ülkenin Brexit’ten çıkmasıyla sınır dışı edilen sürücülerle beraber, ciddi şoför sıkıntısı yaşanıyor.
Nakliye filoları çözümü sürücülerin maaşlarına zam yapmakla buldu. Yeni işe alınanlar için ikramiyeler ile beraber maaşlar – 5.000 pound’a (5830 avro) ulaştı
Bu da, karayolu taşımacılığı maliyetlerini arttırdı ve bu artışı gidermek için bazı nakliyeciler müşterilerden ek ücret talep etti.
Ve şirketler bunu tam olarak “sürücüleri tutmak” (sürücü tutma ek ücretleri) olarak tanımladı. Nakliye şirketi Norman, “bazı nakliyecilerin her yük için 50 pound (58 Euro) ek ücret uyguladığını görüyoruz ve endüstri umutsuzca sürücülerin kaçışını engellemeye çalışırken, bu uygulamanın yakında tüm nakliyeciler tarafından benimsenmesini bekliyoruz” diye açıkladı.
İhracat ve Uluslararası Ticaret Enstitüsü 27 Ağustos 2021’de primin 65 pound’a (neredeyse 76 avro) ulaştığını ve bu eylemin “giderek yaygınlaştığını” yazdı. Enstitü Telegraph gazetesinden alıntı yapıyor, buna göre son beş ayda sürücülerin maaşları ortalama yüzde on arttı ve bir nakliyeci Loadstar gazetesine ücretleri yüzde yirmi artırmak zorunda olduğunu söyledi. Yoğun sezon yaklaştıkça (tatil sezonu) sürücüleri işe alma rekabeti daha yoğun hale gelecek ve bu nedenle ek ücret artabilir.
Bu arada, en son haberler, sürücü sıkıntısının sonuçlarının sağlık hizmetleri de dahil olmak üzere giderek daha fazla faaliyet içerdiğini gösteriyor . BBC, kan test tüplerinin eksik olduğunu ve Ulusal Sağlık Servisi’nin doğurganlık, diyabet öncesi, alerji ve bazı kan bozuklukları için kan testlerini geçici olarak askıya aldığını bildirdi.
Lojistik zincirinde kalan liman şirketleri derneği de şoför eksikliğinden endişe ediyor .İngiliz Liman Derneği. İcra Kurulu Başkanı Richard Ballantye, “Taşıma kapasitesinin yetersizliği, tedarik zinciri boyunca verimsizliklere katkıda bulundu ve limanlarda bekleme sürelerinde bir artış görüyoruz. Bu maliyetleri arttırdı ve tedarikçiler üzerinde baskı oluşturdu. Birçoğunun belirttiği gibi, Covid ve Brexit açıkça sürücü sıkıntısına katkıda bulundu ve kamyon taşımacılığı endüstrisinin Avrupa merkezli HGV sürücüleri için Brexit sonrası göçmenlik kurallarının gözden geçirilmesi taleplerini çok destekliyoruz. Özellikle Ocak ayında ithalat için tedarik zinciri üzerinde daha fazla baskı yaratabilecek yeni uygulama kontrollerinin getirilmesi göz önüne alındığında, şimdi harekete geçilmesi gerekiyor.”
İngiltere’nin mevcut ihtiyaçlarına ve ayrıca Brexit’in menşe ülkelerine geri gönderdiği 79.000 yabancı sürücü nedeniyle yaklaşık 100.000 sürücünün kayıp olduğu tahmin ediliyor . Ayrıca ülkede Covid-19, 45 bin endüstriyel araç ruhsatı sınavlarına ara vererek bunların verilmesinde gecikmelere neden oldu.